پاورپوینت فونداسیون

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود پاورپوینت با موضوع فونداسیون،
در قالب ppt و در 31 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
كلمه فونداسيون از واژه فرانسوي Fondation (با همان تلفظ فونداسيون) به معني اساس و بنياد اقتباس شده است. در زبان انگليسي به آن Foundation گفته مي شود كه به همان معني بنياد، اساس و پي مي باشد. با توجه به فعاليت گسترده مهندسين فرانسوي در قرن بيستم در ساخت و سازهاي زيربنايي كشور، بسياري از كلمات رايج بين مهندسين (مثل شناژ و پوتر) از واژه هاي فرانسوي اقتباس شده است. حتي امروزه هم با گذشت زمان زیاد هنوز هم استفاده از اين واژه ها بين مهندسين رايج است. معادل پارسي كلمه فونداسيون "پِي" مي باشد كه به اشتباه در بعضي كتب و متون فني به آن شالوده هم گفته مي شود. در ادامه خواهيم ديد كه پي يا فونداسيون لزوماً به معني شالوده نيست و مهندسين در استفاده از واژه هاي فني جهت انتقال كامل مفاهيم بايد كمي محتاط باشند.
بخش زيرين سازه (شامل المان هاي سازه اي و خاك زير آن) كه نيروها و لنگرهاي ناشي از روسازه را طوري به خاك يا سنگ بستر زيرين منتقل مي نمايد كه تنش ها در خاك در محدوده اي قرار مي گيرند كه نه تسليم رخ مي دهد و نه نشست سازه بيش از ميزان مجاز مي گردد. فونداسيون همچنين پايداري سازه را در برابر لغزش و واژگوني تامين مي نمايد. در واقع فونداسيون يك عامل انتقالي بين روسازه و زمين است.
به طور خلاصه وظيفة فونداسيون انتقال بارهاي بخش هاي فوقاني به خاك يا سنگ بستر زير آن مي باشد به نحوي كه تنش هاي بيش از حد و نيز نشست هاي اضافي ايجاد نگردد...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 6896 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:5,190 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 31 اسلاید، قابل ویرایش.